چه کسی میخواهد که پول بیشتری کسب کند؟
پرسش بهتر این است: چه کسی نمیخواهد ؟
ما این عبارت را شنیدهایم: ( پول همه چیز نیست. ) البته این درست است، اما … چه دوست داشته باشید چه نه، پول بخش عظیمی از زندگی ما را تشکیل میدهد و بسیاری از مردم این را میدانند. حتی ممکن است تمام وقت به آن فکر کنند اما هنوز معنای واقعی آن را درک نمیکنند.
سریع: اگر از شما بخواهم که تعریفی از پول ارائه دهید، آن تعریف چیست؟ ( شما با آن خرید میکنید. ) این پاسخی ساده است؛ اما از نظر تکنیکی، پول، ارزش کالا و خدماتی را که بین افراد مبادله میشود، اندازه میگیرد. کلمه کلیدی ارزش است.
ارزش همان چیزی است که تعیین میکند شما چقدر درآمد دارید. آن چه که دریافت میکنید در ارتباط مستقیم با ارزشی است که در بازار عرضه میکنید و بیایید صادق باشیم، مردم: بسیاری از افراد ورشکسته هستند که ارزش زیادی را به چشم بازار کنونی عرضه نمیدارند. این هم ما را به کلمه کلیدی دیگری رهنمون میکند: عرضه (پرداختن)
بسیاری ایدههای خوب و بسیاری استدلالها وجود دارند که چرا ما آنها را نشنیدهایم.
ساده است … اگر ارزشی عرضه نکنید، پرداخت زیادی به شما نمیشود. پیش از این که به بخش علمی کسب درآمد وارد شویم، باید درکی ساده و اولیه داشته باشیم.
خواندن این مطلب را از دست ندهید: من یک مدیر هستم : محبوب یا محترم؟!
این چهار عامل درآمد تعیین میکنند که چقدر درآمد خواهید داشت:
تقاضا: محصول و یا خدماتی جدید ارائه دهید که بسیاری از مردم آن را میخواهند.
تامین: به منظور افزایش ارزش خود در تجارت، باید چیزی را تامین کنید که تعداد کمی از افراد آن را دارند یا چیزی را به روشی انجام دهید که هیچ کس دیگیری به آن روش انجام نمیدهد.
کیفیت: محصولات و خدمات شما چقدر خوب هستند – یا اهمیت دارند – چقدر در تجارت خود خوب هستند. هرچه کیفیت بالاتر باشد و با قیمت تناسب داشته باشد؛ ارزش آن بالاتر است.
کمیت: محصول یا خدمت خود را به چه مقدار عرضه می کنید.
از همه این چهار فاکتور، بسیاری از مردم مشکل بزرگی با این مورد آخر دارند. ممکن است شما محصول یا خدمتی عالی داشته باشید و حتی ممکن است که آن را به بازار عرضه کنید، اما ممکن است نتوانند آن را به تعداد کافی تولید کنید که باعث ایجاد ثروت شود.
اگر میخواهید به شما پول بدهند، باید ارزش خود را به مردم عرضه کنید.
اگر میخواهید ثروتمند شوید، باید ارزش خود را به تعداد بسیار زیادی از مردم عرضه کنید.
فرض کنید پزشکی را که به لحاظ طبابت عالی عمل میکند. تجارت این شخص قائم به خودش است و لا غیر. اگر روزی دست از کار بکشد،درآمدش به صفر میرسد. در اینجا مشخص است که تجارت این پزشک در بخش کمیت با مشکل مواجه است.
نکته اینجاست؛ مهم نیست که در چه تجارتی هستید، باید محصولی را به فروش برسانید و به بیانی بهتر، محصولاتی را به فروش برسانید. یک محصول، توانایی شما را برای عرضه به تعداد فراوان، افزایش میدهد.
خواندن این مطلب را از دست ندهید: بزرگترین چالشهای پیش روی مدیران در سال ۹۷
وقتی که محصولی برای فروش دارید، محدودیتی برای مقداری که میتوانید تولید و عرضه کنید وجود ندارد، بنابر این محدودیتی برای مقدار پولی که کسب میکنید، وجود ندارد.
اینجا همان جایی است که من با کارآفرینان، تجارت مردان و زنان و هرکسی با ایدهای بزرگ چالش دارم. بایستید! قدمهای مفید بردارید تا حداقل در یابید که آیا نظرتان میتواند دوام داشته باشد. اغلب، تحقیق هزینه چندانی ندارد. اگر اصلا انجام شود.
چه تقاضایی برای ایده شما وجود دارد؟
آیا رقابتی وجود دارد؟
چه تحقیقات دیگری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که محصول شما عالی است؟
یا این که آیا محصول کسی دیگر وجود دارد که خوب است و شما میتوانید در حین مذاکره برای محصول خود، آن را هم به فروش برسانید؟